Tuesday, March 11, 2008

Vocaloid Spotlight: KAITO - Hitomi wo Tojite.

I know I had posted a few vocaloid videos before, and I decided to make it an actual category to share some of the videos/songs that I really enjoy (and buy time for actual full articles). I'll try to find the lyrics of the song if possible (or self-type if I got the time), and maybe the link to download the mp3, but no guarantee.
I know most of the vocaloid songs I've posted before is usually by Hatsune Miku and Kagamine Rin. However this time round I'm showcasing one from their predecessor, KAITO. A soothing melody that calms the mind when listening to. Lyrics below is self-typed by listening and comparing with the nico video, not 100% correct I believe but close enough. Hope you'll enjoy it.

KAITO - 瞳をとじて

作詞作曲: 涼之介P

朝目覚める度に
君の抜け殻が
横にいる
ぬくもりを感じた
いつもの背中が冷たい

苦笑いをやめて
重いカーテンを
開けよう
眩しすぎる朝日
僕と毎日の
追いかけっこだ

あの日見せた泣き顔
涙照らす夕陽
肩のぬくもり
消し去ろうと願う度に
心が体が
君を覚えている
Your love forever

瞳をとじて
君を描くよ
それだけでいい
たとえ季節が
僕の心を
置き去りにしても

いつかは君のこと
なにも感じなく
なるのかな
今の痛み抱いて
眠るほうがまだ
いいかな

あの日見てた星空
願いかけて二人
探した光は
___に消えてくのに (Couldn't hear properly)
心は体は
君で輝いてる
I wish forever

瞳をとじて
君を描くよ
それしか出来ない
たとえ世界が僕を残して
過ぎ去ろうとしても

Your love forever
瞳をとじて
君を描くよ
それだけでいい
たとえ季節が
僕を残して
色を変えようとも

記憶の中に
君を探すよ
それだけでいい
なくしたものを超える強さを
君がくれだから
君がくれだから



No comments: